Wednesday, October 17, 2012

Indahnya Kesihatan-Testimoni Sakit Lutut



Siapa tak sayang mak kan? Kerana kasih sayang mak dan ayah la...kita masih di sini. Di sini, saya nak berkongsi testimoni hebat dari Gold Leader Minnie Mustafa.  

Indahnya kesihatan...

Itulah perkataan yg dapat saya ungkapkan dari kegembiraan dan kesyukuran yang tak terhingga bila melihat ibu tersayang sihat dan tersenyum.

Sebelum bertemu Vemma, di suatu ketika dulu ,salah sebuah klinik pakar di Kota Bharu lah menjadi tempat ibu mengadu tentang lututnya yang sakit-sakit bila berjalan,tapak kakinya terasa sengal-sengal.Setiap kali kami adik-beradik nak bawak ibu berjalan-jalan pasti “pain killer” dari klinik tak lekang dari begnya. Agak risau juga kami kalau ibu terpaksa bergantung kepada “pain killer” untuk menahan sakit sekiranya berjalan-jalan bersama kami. Katanya, doctor pernah menasihatkan beliau , jangan terlampau bergantung  kepada “pain killer”,kalau boleh turunkan berat badan agar kurang sakit  di tapak kaki bila berjalan. Keadaan ini merisaukan kami adik beradik ,apatah lagi ibu selalu travel bila menemankan kami dan cucu-cucunya di waktu suami di hantar berkursus atau ke luar Negara.

Fikiran buntu risaukan kesihatan ibu, pelbagai andaian muncul. Yang pastinya andaian-andaian yang menyedihkan. Perasaan jadi tambah kalut dan risau.


Alhamdulillah di saat-saat kalut itu , di suatu malam terpandang  iklan Star Executive Kak Siti Hajjar tentang  sihat dan lumayan. Perasaan ingin tahu membuak-buak sehinggalah mula mendaftar menjadi ahli  Vemma dan mulai mengenal Vemma dengan lebih dekat.

Memandangkan kandungan vitaminnya sangat bagus, saya menyarankan agar ibu mencuba Vemma, di samping kami sekeluarga juga mengamalkan Vemma sebagai supplement harian. Ternyata setelah beberapa bulan mengamalkan Vemma, ibu tidak perlu lagi melawat klinik pakar untuk dapatkan “pain killer”. Alhamdulillah, terasa hari semakin bersinar,kerisauan selama ini sudah pun tiada bila melihat keadaan ibu yang tak lagi mengadu sakit-sakit  di bahagian lutut dan tapak kaki. Syukur sangat di temukan dengan Vemma di saat keadaan ibu belum parah, bayangkan lah kalu keadaan sudah parah. Pastinya perit dan pedih untuk kami sekeluarga melaluinya. Beliau sekarang cergas melayan keletah cucu-cucunya. Air mata menitis tanpa sedar….bahagia dan beruntungnya memiliki ibu yang sihat dan masih boleh meluangkan masa-masa indah bersama-sama.


Sukanya, mak kini senang nak berjalan dengan anak2, no more pain killer ! Alhamdulillah


Ni lagi satu saya nak share....tentang anak lelaki saya. Sejak minum vemma, Alhamdulillah, anak saya tidak mudah kena demam dan selsema lagi. JIka dulu, pantang terkena hujan atau panas terik, dia mudah demam. Sekrang dia makin sihat dan kuat. Jadi, sekarang, saya tidak perlu risau lagi jika nak bawa dia berjalan jalan. Syukur Alhamdulillah....

Ini lah keluarga saya. Kami kini lebih bahagia dan rasa lebih sihat. 

Apa yang saya share ini, iklas dari pengalaman saya sendiri.  Semuanya dengan izin Allah juga. Yang penting, kita jangan berhenti mencari penawar. Setiap penyakit pasti ada penawarnya kecuali MATI, itu janji DIA. Jadi kita berusaha lah. JIka anda mencari penawar, saya syor cubalah Vemma.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...