Tuesday, May 1, 2012

Jika Mereka Boleh. Anda juga boleh !

Congrats...congrats....congrats....Tahniah...tahniah...tahniah...

Inilah perkataan yang menjadi ucapan biasa bagi kebanyakan brand partner Vemma. Apa tidaknya..hampir setiap hari, setiap minggu dan setiap bulan, pelabagai kejayaaan yang di capai oleh ahli vemma. Dan pencapaian ini tidak mengira siapa...tua atau muda, jauh atau dekat, sibuk atau tidak sibuk, yang membezakan mereka dengan yang belum berjaya hanyalah  SIKAP.  Jadi,jika anda juga ingin berjaya, lihat lah diri anda dulu. Bagaimana sikap anda. Adakah anda mempunya attitude yang sama seperti orang yang berjaya. Jika tidak, anda perlu berubah dari sekarang. 

TO MAKE THING CHANGE, YOU MUST CHANGE FIRST.



Saya rasa terpanggil untuk berkongsi kejayaan mereka dgn anda. Ini adalah satu pencapaian yang hebat. Tahniah Star Platinum baru, Siti Juliana Said. Melompat rank dengan steady terus ke Star Platinum dari rank asal iaitu Diamond. Beliau seorang Jurutera. Sangat sangat sibuk. Bertugas di Brunei dan selalu outstation ke sana sini. Kelibat beliau selalu nampak di Vemma ofis di PJ seolah olah Brunei-Petaling Jaya dekat aje bagi nyer. Inilah antara sifat orang berjaya. Jauh dari upline tidak pernah di jadikan alasan. Keseorangan di Brunei juga bukan penghalang. Pantang masa terluang, beliau mesti menyertai event vemma dan menganjur program vemma sendiri di tempat beliau. Very independent (berdikari), satu lagi ciri seorang leader. Tahniah Siti Juliana. Anda memang layak.

Satu lagi pencapaian terbaru, Nestle Pepino Hamili Cabahit. Beliau naik rank dari diamond ke Platinum.  Berada nun jauh di Filipina.  Leader pertama di Filipina. Jauh dari upline juga bukan penghalang. Seorang yang sgt bermotivasi tinggi, sangat teruja dan sangat sangat positif.  Ada beberapa quote yang jadi pegangan beliau yang kita boleh kongsi bersama...  


Before the reward there must be labor. You plant before you harvest. You sow in tears before you reap joy. 

 "today is a sacrifice, tomorrow is a paradise

Congrats Nestle. You deserve it.

Jika anda ingin berjaya, contohi dan tirulah orang yang berjaya. Dan jangan sesekali memberi alasan. Satu alasan boleh memusnahkan segala impian anda. Stay strong. Stay positive.


Together to the Top
Star Executive Siti Hajjar Abdul Majid



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...